خانه هوشمند

  • مدیر سیستم
  • 2016-08-21 10:29:07

كنترل هوشمند روشنایی

بخش زيادي از هزينه هاي برق شما ناشي از چراغ هايي است كه نا خواسته روشن هستند. اين چراغ ها ممكن است چراغ هاي پاركينگ ، راه پله ها و يا حتي چراغ اتاق كودكان باشد كه به دفعات فراموششان مي شود كه آن را خاموش نمايند . سيستم کنترل هوشمند روشنایی در خانه های هوشمند اين امكان را فراهم مي سازد تا شما سيستم را به گونه اي برنامه ريزي نماييد كه فقط در صورت حضور شخص در محيط چراغها روشن باشند و در مواقعي كه حضور شخصي احساس نمي شود به طور خودكار چراغ ها خاموش شوند .در كنار اين مسئله بسياري از اوقات شما احساس مي كنيد كه به تمام توان منبع نوري موجود در محل نياز نداريد ، در چنين شرايطي سيستم به شما امكان كاهش میزان نور (Dim) و در نتيجه كاهش توان مصرفي توسط منابع نوري را خواهد داد كه اين نیز از اتلاف انرژي به طرز چشم گيري جلوگيري خواهد نمود. ضمناً شما مي توانيد در هر لحظه وضعيت روشنايي های ساختمان رابه كمك نقشه ای كه بر روي پنل لمسي (PDA) وجود دارد مشاهده نمایید و از روشن يا خاموش بودن چراغها در هر يك از نقاط مطلع شده و روشنايي ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش و كم نور و يا پر نور نمایید.

همچنين در مواقعي كه براي مدت طولاني در ساختمان حضور ندارید ، میتوانید سیستم را به نحوی برنامه ریزی نمایید که در فواصل زماني معين، با فعال نمودن بخشهايي از سيستم روشنايي به همراه روشن نمودن سیستم صوتي ، حضور شما را در محل شبیه سازی نماید كه بررسی ها نشان ميدهد اين امر در كاهش احتمال سرقت نقش چشم گيري داشته است .

كنترل هوشمند دما

اين سيستم ها در كنار نقش كليدي كه در ساختمان براي ايجاد فضاي با طراوت و توليد هواي مطبوع ايفا مي نمايند، به عنوان عمده ترين مصرف كنندگان انرژي در ساختمان نيز مطرح مي باشند. بسياري بدليل عدم اعمال مدیريت صحیح در استفاده از اين سیستمها علاوه بر ناكارآمد نمودن آنها هزينه هاي گزافي را به عنوان مخارج تعمير و نگهداري متقبل مي شوند.

 استفاده از سيستمهای کنترل هوشمند دما در خانه های هوشمند ، علاوه بر امكان كنترل دستي و يا هوشمند (برنامه ريزي شده) دمای محيط و ارائه گزارش از دماي نقاط مختلف ساختمان ، این امکان را میدهد تا در زماني كه پنجره ها به اشتباه باز مانده اند و سبب اتلاف انرژي مي گردند، با  اعلام هشدار هاي لازم ، شما را از این امر مطلع ساخته و در صورت عدم توجه به هشدارها در یک فاصله زمانی معین، سیستم به طور خودکار اقدام به قطع سیستم تهویه نماید.

 جالب است كه بدانيد با كمك سیستم کنترل هوشمند دما، شما مي توانيد مدتی قبل از ورود به ساختمان، سيستم تهویه را فعال نماييد تا در هنگام ورود ، دماي محيط مطابق با خواست و سليقه شما باشد. اين امر نه تنها هزينه های نگهداري سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي شما را كاسته و به طول عمر آنها كمك مي نمايد ، بلكه شما را در مصرف بهينه انرژي و كاهش هزينه هاي ناشي از آن نيز ياري خواهد نمود.

كنترل هوشمند پرده ها

امروزه  استفاده از انرژي خورشيد در تمامي نقاط دنیا به عنوان يك انرژي پاك و جايگزيني مناسب برای سوخت هاي فسيلي مطرح است. همچنين پرتو گرمي بخش خورشيد به عنوان درمان بسياري از بیماری ها مورد  توجه  محققين  قرار گرفته است . برابر نظر كارشناسان بهترين شيوه برخاستن از خواب ، بيدار شدن با كمك نور مستقيم خورشيد است.

 سيستم کنترل هوشمند پرده ها مي تواند در هر ساعت كه شما تمايل به برخاستن از خواب داشته باشيد، همزمان با باز نمودن آرام پرده ها و پخش موسیقی ملایم صبحگاهي ، به آرامی شما را آماده بيدار شدن و لذت بردن از روزي پر انرژي نمايد.

 همچنین در صورت تمایل به استفاده از نور خورشید در طول روز میتوانید سیستم را برنامه ریزی نمایید تا از آغاز روز پرده ها باز و با غروب خورشید به صورت خودکار بسته شود.بدین ترتیب ضمن استفاده از نور و انرژی خورشید در طول روز، در ساعات تاریکی نیز با بسته شدن پرده ها داخل ساختمان محفوظ خواهد ماند .

ضمناً در هر لحظه باز یا بسته نمودن پرده ها ، بوسیله ریموت کنترل ، پنل لمسي (PDA)  ، و  همچنین به کمک کلیدهای دستی تعبیه شده ممکن خواهد بود.

شایان توجه است که اعمال فشار یکنواخت و از جهت مناسب به پرده ، باعث طول عمر بیشتر آن شده و سبب می شود پرده ها در اثر مرور زمان شكل و حالت اصلي خود را از دست ندهند.


کنترل هوشمند سيستمهای صوتی و تصویری

 يكي ديگر از توانايي هاي خانه هوشمند قدرت کنترل سيستم هاي صوتي و تصويري و يا تجهيزات تكميل كننده اين سيستمهاست. به عنوان مثال مي توان با استفاده از سيستم صوتي هوشمند ، موسیقی های مختلفی را در نقاط مختلف ساختمان پخش کرد و یا با کمک سیستم صوتی بسایر پیشرفته آن از بالاترین سطح کیفی صدا و نور بهره برد.

از دیگر امکانات این سیستم ها امکان کنترل تجهیزات صوتی و تصويري نصب شده در سالن هاي کنفرانس و يا آمفي تاتر ها ، باز و بسته كردن پرده های نمايش، كنترل روشنايي در هنگام اجرا و غيره نام برد . يكي ديگر از اين قابليت ها حذف تمام كنترل هايي است كه در حال حاضر در خانه و يا محل كار شما موجود میباشد. بدين ترتيب كه با در اختيار داشتن پنل لمسي (PDA) و یا به کمک ريموت كنترل سیستم هوشمند، تمامي دستگاههای صوتی و تصویری نظير تلويزيون ، ويدئو، رسيور ماهواره و ... به صورت کامل و از هرنقطه از ساختمان تحت كنترل قرار دهید.

 در بسیاری از خانه ها سيستم های صوتی و تصویری متعددی را جهت استفاده در نقاط مختلف خانه تعبيه می نمايند . به عنوان مثال شما ممكن است چند تلويزيون در خانه داشته باشيد و براي هر کدام يك سيستم صوتي و تصويري مجزا تهيه کرده باشيد . اگر اين كار را نيز نكرده ايد قطعاً تمايل داريد كه قادر به مشاهده تصوير و صداي سيستم صوتي و تصويري اصلي خود بر روي ساير تلویزیون ها باشيد . خانه هوشمند توانایی انتقال صدا و تصویر دستگاه های صوتي و تصويري ، از يك نقطه به نقطه ديگر ، بدون نياز به سيم كشي اضافی را به شما میدهد. در اين شرايط علاوه بر انتقال صوت و تصوير، کنترل این دستگاه ها به کمک ريموت كنترل نيز امکان پذیر مي باشد.




سيستم هاي اعلام حريق

آتش سوزی یا حریق یکی از زیانبار ترین حوادث در کمین انسان میباشد و همواره سعی شده تا با روشهایی ضمن کاهش احتمال آتش سوزی، صدمات و خسارات ناشی از بروز این حادثه را به حداقل رساند. به همین جهت از سالها پيش دركشورهاي پیشرفته نصب سيستمهاي اعلام حريق در ساختمانها يكي از استانداردهایی است كه شركتهاي ساختماني ملزم به رعايت آن مي باشند.

در ساختمان های هوشمند علاوه بر امکان اعلام حریق ، نشت گاز و یا نشت آب، میتوان با يكپارچه سازی این تجهیزات با سایر تجهيزات نصب شده در ساختمان امکانات ویژه ای را فراهم آورد.

براي مثال سيستم اعلام حريق تحت كنترل خانه هوشمند میتواند در هنگام بروز حادثه علاوه بر اعلام هشدار، روشنائي و تهويه راهروها و مسير هاي خروج را فعال نموده و مسیر را برای خروج امن از ساختمان آماده نماید. ضمناً با بستن خودکار شیر اصلی گاز ، و همچنین قطع آب، بطور همزمان از طریق خط تلفن متصل به سیستم هوشمند با مراكز امداد رسانی مثل آتش نشاني ، اورژانس و پليس تماس گرفته و ضمن اعلام وقوع اتش سوزي آدرس ساختمان را نيز به اطلاع آن ها برساند تا آسيب و تلفات احتمالي به حداقل برسد.

كنترل سیستم های حفاظتی و امنیتی

يکي از مهمترین دلایل استفاده از سیستم خانه هوشمند، ایجاد محیطی امن و حفاظت شده برای ما میباشد. در یک خانه هوشمند شما میتوانید هنگام خروج از منزل سیستم امنیتی را فعال نمائید. به این ترتیب سنسورهای نصب شده در خانه نقش نگهبانان خانه را برای شما ایفا خواهند کرد.

به عنوان مثال چنانچه هر یک از درها یا پنجره هایی که سنسور در آنها تعبیه شده است باز شود و یا اگر حرکتی توسط سنسورهای حرکتی نصب شده تشخیص داده شود و یا اگر از سیستم های کارتی یا کدی در ورودی خانه استفاده کرده اید و مکرراً کدهای غلط به دستگاه وارد میشود، سیستم تمامی این موارد را به منزله ورود افراد غیر مجاز به منزل تشخیص داده و ضمن پخش آژیر، موضوع را از طریق خط تلفن متصل به سیستم و یا از طریق ارسال SMS گزارش نماید.

همزمان شما میتوانید دوربین های مدار بسته خود را به سیستم خانه هوشمند متصل نمائید و تصاویر را از طریق پنل لمسی (PDA) مشاهده نمائید. حتی در صورتی که سیستم دوربین مدار بسته استفاده شده امکان اتصال به سیستم خانه هوشمند را داشته باشد، در صورت ورود اشخاص به منطقه تحت پوشش دوربین ها و یا مشاهده هرگونه جابه جایی توسط دوربین ها، این امر میتواند از طریق تلفن و یا SMS به شما گزارش شود.


كنترل تغذیه گیاهان و حیوانات

بسیاری از ما علاقه مند به نگهداری گیاهان و یا حیوانات درخانه می باشیم تا به این ترتیب گوشه هایی از طبیعت را در زندگی خود مشاهده نماییم.

یكی از نگرانی ها درسفر آبیاری گیاهان خانگی و یا تغذیه حیوانات موجود در خانه می باشد . در خانه هوشمند شما می توانید در ساعات دلخواهی به گیاهان و حیوانات خانگی خود آب و غذا داده و آسودگی خاطر خود را از بابت آنها فراهم نمایید.

ضمناً در صورتیكه شما دارای زمین كشاورزی ، باغ ، مزرعه ویا گلخانه دور از محل زندگی خود باشید ، این سیستم ها شما را قادر خواهد ساخت تا به راحتی آبیاری محصولات خود را در هر زمان كه تمایل دارید انجام دهید و از آسیب دیدن گیاهان بر اثر بی آبی یا كم آبی ممانعت به عمل آورید . بدلیل آبیاری منظمی كه سیستم در اختیار شما میگذارد با كمترین آب بیشترین بهره وری را خواهید داشت.

تولیدات شرکت ایده پردازان

شرکت ایده پردازان دارای محصولات متنوعی در زمینه مهندسی نرم افزار ، اتوماسیون اداری ، خانه هوشمند ، دوربین مداربسته می باشد که خواهشمندیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات مربوط به آنها مراجعه فرمایید

ایده پردازان

ایران ، تهران ، شهرک غرب
بلوار خوردین ،توحید 1 ، پلاک 132

info@eadepardazan.com

تلفن : 88563225

فکس88563138


کپی رایت ©2009 کلیه حقوق برای شرکت ایده پردازان محفوظ است.